Странице

среда, 23. мај 2012.

Zlatni rolat, Pizza rolat, Slane stanglice i Slana bajadera

Prošle godine nam se Đurđevdan pao u petak, pa smo mama i ja spremale posna jela a nešto od toga sam vam predstavila na blogu. Ne dešava se često, tako da je ove godine opet bilo mrsno.
Ovog puta, predstaviću slano predjelo koje smo poslužile uz nezaobilazno narezano suhomesnato.

Recept za kore oba rolata i štanglica je isti. Osnova je "Zlatni rolat", recept davno prepisan iz časopisa "Bazar". Pizza rolat je samo od mene dobio dodatak u vidu kečapa u smesu. :)

Zlatni rolat

Potrebno za koru:
  • 4 jajeta
  • 4 kašike brašna
  • 1 kašičica praška za pecivo
  • 1 kašika ulja
  • prstohvat soli
Fil za zlatni rolat:
  • 200g sremskog sira
  • 200ml pavlake
  • 150-200g šunke

Postupak:

Umutiti posebno belanca i so u čvrst sneg. Zatim dodati žumanca i kašiku ulja i izmutiti na najmanjoj brzini miksera. Na kraju kašikom umešati brašno pomešano sa praškom za pecivo.
Smesu pažljivo preručiti u pleh postavljen papirom za pečenje pa peći petnaestak minuta na 200°C u prethodno zagrejanoj rerni.
Pečenu koru prevrnuti na vlažnu kuhinjsku krpu. Za rolat, zaviti pomoći nje i ostaviti da se prohladi. Rolanje najčešće ne ide lako. Kora deluje kruta i odvija se. Samo treba pažljivo zamotati, jer kada se nafiluje pa odstoji, kora dobije vlagu i bude taman kako treba.

Za zlatni rolat koru premazati polovinom smese od sira i pavlake, naređati listove šunke, staviti drugu polovinu smese pa zamotati i uviti u alu-foliju. Ovaj rolat se ne premazuje odozgo.
Za ostalo, pošto je recept isti, napisaću samo filove.

Slane štanglice



Ispeći koru po gornjem receptu pa preseći koru na pola.

Fil:
  • 200g šunke
  • nekoliko sitno narendanih krastavčića
  • 200g sremskog sitnog sira
  • 200ml kisele pavlake
  • 2 kašike pavlake i 2 kašike majoneza za premaz
  • malo kačkavalja za posipanje odozgo
Napraviti smesu od sira i pavlake. Premazati polovinu kore, naređati šunku, premazati smesom, posuti narendanim krastavčićima, opet premayati malo smesom, staviti novi red šunke, smesu pa drugu koru. Prekriti folijom o ostaviti da se dobro rashladi. Par sati pre služenja premazati odozgo pa rashladiti. Pre služenja posuti rendanim kačkavaljem i seći na štanglice.

S leva na desno: Pizza rolat, Slana bajadera, Zlatni rolat



Pizza rolat

Ispeći koru po gornjem receptu uz dodatak 2 kašičice kečapa i malo origana.

Fil:
  • 200g sremskog sira
  • 200ml kisele pavlake
  • nekoliko kašika kečapa
  • origano
  • 150-200g šampinjona
Izmešati sir sa pavlakom i odvojiti 2-3 kašike u čašu od pavlake. 
Šampinjone iseći na listiće pa propržiti da puste vodu. Posoliti sa malo soli tokom prženja.
Odmotati rolat koji se hladio u vlažnoj krpi. Premazati celu površinu tanko kečapom. Zatim premazati smesom od sira i pavlake. Posuti šampinjonima prve 2/3 kore, preko njih posuti origanom, ostatkom fila pa zarolati rolat i uviti alu folijom. Ostaviti preko noći da se rashladi. Sutradan premazati odozgo onim što smo odvojili.


Slana bajadera

Iako mnogi ovo predjelo zovu "Bele pihtije", ja sam od svekrve dobila pod ovim imenom pa ću ga ispoštovati, a i navikla sam na njega. :D

Potrebno je:
  • 1l jogurta
  • 300ml majoneza
  • 80g želatina u prahu
  • 300g praške šunke
  • 7 većih kiselih krastavčića
  • 7 obarenih šargarepa
  • 7 kuvanih jaja
Priprema:

Obariti šargarepu pa iseći uzdužno. Uzdužno iseći i krastavčiće. Jaja iseći na kolutove.
Od litre jogurta odovjiti polovinu. Ostatak izmešati sa majonezom i staviti da se kuva. Kada se već dobro zagrejalo, u drugoj posudi razmutiti ostatak jogurta sa želatinom i zagrejati da se rastopi. Sipati u provrelu smesu i kuvati 5 minuta.

Uzeti posudu minimalne veličine 30x20x6cm ali ne ni mnogo veću jer će bajadera biti niska. Šunku podeliti na dva dela.
Ređa se na sledeći nacin:
šunka - krastavčići - šargarepa - jaja - šunka.
Svaki red preliti sa po dve kutlače vruće smese. Ohladiti preko noći u frizideru pa seci na stangle.

Što se rolata i štanglica tiče, uvek je moguća pa i dobrodošla improvizacija. Šunka može da se nasecka pa pomeša sa smesom od sira i pavlake. U zlatni rolat može da se uzduž uz ivicu naređa barena šargarepa ili seckana jaja da se pospu, da se doda seckani peršun itd. Bitno je da je kora lepo ispečena i uvijena i da imate dovoljno fila za premazivanje. 

12 коментара:

  1. Bas bih volela da sam ti bila gost na slavi:))))Sve ti je bilo prelepo!!!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман24. мај 2012. 09:08

    predivno, sve mi se čini vrlo ukusno i lijepo si napravila

    ОдговориИзбриши
  3. Mnogo volim hladna predjela i uvek im se obadujem na nekim proslavama. Sve mi se dopada. Mozda posebno slana bajadera...

    ОдговориИзбриши
  4. Sve mo je odlično, ja takodje obožavam ovakva predjela. Sad tek pročitah da voliš fitness kao i ja. Kad mi se desi da duže vreme ne vežbam poludim...

    ОдговориИзбриши
  5. Sto volim ovakve slane zalogajčiće. Mogla bih na njima živeti. Odlično Taci i srećna slava sa zakašnjenjem. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala vam devojke! :***

    Miki, ako nisi do sada probala, napravi neku manju kolicinu. Ovi moji su se odusevili, bas se lepo pojela. Plus sto je dekorativna.

    @Uz Astal, ja bas dugo ne vezbam jer imam nekih problemcica i jako mi nedostaje.

    Zoko hvala. Nisam ni ja na vreme objavila. Jos uvek ceka prica o slavskom zitu kao i recept.

    ОдговориИзбриши
  7. Sve izgleda divno! Najvise mi se svidja slana bajadera, pravicu je kad budem uhvatila malo slobodnog vremena :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails